20061023


Autós-utazós film, kaleidoszkóp, törésteszt videó, másodpercenként 100 képkockás "izgalmas" vetítés, vágatlan Super8-as felvételek és egyéb vizuális közhelyek jellemezték a konzerv-kategória anyagát, amelyet aszketikus fogadalmakat téve néztem meg az idei VJ TORNÁN pénteken. Sajnos nemhogy javult volna, hanem kimondottan gyengébb volt a felhozatal a beküldött anyagok kategóriájában (kb. 80%-t láttam), mint két évvel korábban. Ami számomra egyáltalán, mint VJ produkció értékelhető volt az talán Enis Selmanagic, Nick Roy művei voltak. De mindvégig talányos maradt számomra a kategória koncepciója: animációs rövidfilmeket vártak? vj performansz felvételét? amatőr videofilmesek bemutatkozó produkcióját? Sehogy se láttam beilleszthetőnek a VJ torna koncepciójába ezt a kategóriát (mindegy csak villogjon?). A remek orosz demoscene filmjeit üdítő volt látni midezek mellett, bár ennek a tematikai kapcsolódását már sehogyse tudtam megmagyarázni. Lehet, hogy mindkettő "underground"? Persze ez is szinesitette a fesztivált. Főleg azért is, mert ezeket legalább jó minőségben lehetett látni, míg a beküldött produkciók, az amúgy jó és nagyfelbontású plazmákon és projektorokon katasztrófális "minőségben" jelentek meg: szín alig, kontraszt alig, zaj viszont bőven - rossz sejtelmeim szerint az egészet VHS-re írták. A trapézkorrekció is valószínüleg vmilyen ismeretlen, mágikus kifejezés lehetett a szerelők számára.. Lehet, hogy ezek csak az én heppjeim, de hol várjon el az ember lenyűgöző és látványos vetítéseket és dekorációkat (itt két csálé villanyoszlopot nézhettünk három napig) mint egy VJ fesztiválon? Szerencsére a péntek esti parti sokmindenért kárpótolt: a FLxER csapat tisztességes és klassz vizuált nyomott (flash alapon, a saját szoftverükkel), az Eclectic Method pedig lehengerlő volt. Ez utóbbi banda a VJ-zés gyökereihez nyúlt vissza: a Hexstatic-féle szinkron audio-video mixet nyomtak mai csúcstechnikával, három Pioneer DVJ-X1-el. Ezek után a szombati VJ bajnoksághoz már kissé fáradtan álltam, főleg, hogy egy technikai malőr miatt kb. fél órára félbeszakadt a produkció. Ezeknek kb. a harmadád láttam - de ennyi elég is volt.. A Kiégő Izzók messze kiemelkedett a produkciók közül, bár nem tartottam sportszerűnek, hogy a hangerőt is felcsavarták kissé.. Őket csak a "klasszikus" vetítőgépes felállásba láttam eddig, de digitális VJ szettjük, amit hatan (!) produkáltak, is éppilyen színvonalas volt, mégha kissé túl villogós is. VJ Mao is klassz szettet nyomott. Sok produkciónak valószinüleg az egész Torna koncepciótlansága tett be: a VJ-zés nem karosszékes műfaj, a VJ produkciók nem moziba szánt események, nincs történetük és nem is érnek véget.. Az esti bulinak csak az elejét láttam, mivel ezt is a FLxER-ék nyomták, és rendkívül gyér érdeklődés kísérte. Talán szerencsésebb lett volna szombatra rakni az Eclectic Method bulit, az sokkal több embert megmozgatott. Sajnos pénteken lemaradtam VJ Anyone (absztrakt?) szettjéről, ami a fotók alapján érdekesnek lehetett.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

csao!
Hátt, nem hudom nekem Anyone settje (amit egy resolume-s laptopról, és ha jól emlékszem egy uc33-ás midi controllerről nyomott), nagyon winamp-osnak, vizuálisan közhelyesnek tűnt, mindemellett igen profi volt, és elég jó összhangban volt a zenével, inkáb szinesztéziaszerű élményt próbált nyújtani.
A Cinetrip live szetje viszont eléggé tetszett, és a flexer-eseké is, persze.